15 Comments

  1. Pozdravljeni!
    Pri reševanju prvega modula imam težave pri 6. nalogi. Žal mi kurzor ne omogoča pisanja v predviden okvirček za odgovore oz. komentar. Prosim za nasvet kako naj rešim nalogo. Pošljem rešeno direktno enemu izmed mentorjev?

    Lep in zdrav konec tedna želim.

    Viktorija

  2. Pozdravljeni!
    Očitno imam malo logističnih težav. Morda ste se o tem pogovarjali na prvem srečanju, kamor me po priporočilu vodstva zaradi (ne)druženja (COVID-19) ni bilo.
    Zopet ne vem, kam naj pošljem samorefleksijo prve naloge drugega modula. Prosim za pomoč.
    Lep dan želim.
    Viktorija Pirš

  3. No, morda pa je mišljeno, da pišem kar vam.
    Zelo težko se je opredeliti v pet skupin. V moji molekuli identitete bi bilo: Slovenka, naravovarstvenica, vegetarijanka, ekonomistka, učiteljica,.
    Težko je izbrati le pet kategorij, hkrati pa te le te ne opisujejo najbolje. Na tak način o sebi največkrat ne razmišljam. Me pa to spomni na film, v katerem je dialog, ko glavni igralec vpraša drugega “Kdo si?”, in ko ta odgovori npr. novinar. Mu reče, ne kaj delaš, “Kdo si?”. In tako naprej. O tem pa dostikrat razmišljam, saj se na tak način povsem “olupiš”. Morda bi bil še najboljši odgovor “naravovartvenica”. Ker o tem res veliko razmišljam in če se le da, delujem v tej smeri. Ker na šoli vodim eko šolo, nenehno pobiram smeti, skušam čim več izdelati sama in sem vzgojila dva huda okoljevarstvenika.
    Nisem zapisala kategorije mama, prijateljica, partnerka, hči. Vse to mi pomeni tako zelo veliko, da sploh ne vem, če spada v te okvirje. Vse te družbene kategorije sem izbrala sama. Živim v delu sveta, kjer je to na srečo mogoče. Ostali so najbrž izbrali kategorijo učitelj. Ne vem, če bi se molekula identitete kaj spremenila, če bi bila v skupini z mednarodno udeležbo. V tem trenutku se mi to ne zdi. Vendar pa se ne nahajam v taki situaciji, zato tega ne vem zagotovo.

  4. Še šesta naloga prvega modula na tak način.
    Iskreno povedano me noben video ni preseneti, ker poučujem dijake smeri ekonomski tehnik, kjer se v višjih letnikih veliko pogovarjamo o globalizaciji in jim podobne informacije predajam naprej. Sama bi izbrala drugi ali tretji video, ker najbolj nazorno prikažeta položaj ljudi v svetu.

    Kako po ogledu videa ocenjuješ pravičnost razporeditve bogastva v svetu?
    Na katerem koncu beraške palice se vidiš (na dnu ali si bliže bogastvu)?
    Kakšne so tvoje možnosti glede izobrazbe glede na povprečje v svetu?
    Kolikokrat razmišljaš, da nimaš dostopa do čistve vode?
    Kdaj si prejel svoj prvi mobilni telefon?
    Si predstavljaš, da ne znaš brati in pisati? Kaj bi to pomenilo? Kje in kako bi živel?
    Ali poznaš izraz “začaran krog revščine”? Kaj pomeni ta izraz?
    Kako kraj kjer smo rojeni vpliva na naše nadaljnje (ne)možnosti?
    Nato zapišite 10 vprašanj, s katerimi bi učence in učenke po ogledu izbranega videa spodbudili h kritičnemu razmišljanju.

  5. Pozdravljeni,

    ali bi mi lahko odklenili Modul 1, da lahko dokončam še zadnjo nalogo? Očitno smo imeli težave z internetnimi povezavami, saj nisem mogla dostopat do video posnetkov. Zdaj pa bi rada dokončala začeto in oddala.
    Najlepša hvala za razumevanje,
    Barbara Kotnik

    • 25.03.2020
      Odgovori

      Zdravo, posredujem naprej računalničarju, da uredi. 🙂 Pozdrav. Viki

  6. V mojem kraju je medkulturnost možno izražena. Predstavlja jo arabska restavracija Tsnim. Lastnik, Sirec, živi v Kamniku (njegova otroka sta obiskovala isto vrtčovsko skupino kot moj sin) in ima restavracijo v prostoru, kjer je prej dolga leta bila kitajska restavracija. Ne rabim niti iz bloka, saj nad nami stanuje mlad fant, čigar partnerka je Kitajka. Sin se igra z deklico, katere starši so iz Ukrajine.V mestu živi veliko priseljencev iz drugih držav in tudi iz drugih kontinentov. Medkulturnost se izraža v jeziku, prehrani, načinu oblačenja, vsakodnevnih navadah in običajih, različni veroizpovedi, praznovanju različnih praznikov in tudi različnemu odzivanju na dogajanje okoli nas.

  7. Ker se mi zopet ne odpre prostor za nalogo, pišem med komentarje. Izhajam iz revije Liza, Maja.
    Na planetu ni veliko prebivalcev. Eni so svetli, dolgi, nekaj jim visi iz zgodnjega dela, povsem na vrhu imajo dolge dlake. Ti so z nečim oviti po telesu. Neporaščena bitja, razen po glavi, imajo na zgornji okončini razteg. Kaj to pomeni? Nekateri prebivalci so poraščeni po vsem telesu. Ti so goli. Ena in druga bitja so prijatelji. Mogoče? Poraščena bitja so v podrejenem položaju.
    Na svetu iz tal rastejo različne stvari. So bolj pisane. Nekatere stvari so zelo velike in čudne oblike. Prav tako je veliko “predmetov” katerih rabo ne poznam. In pa mešanica nekaterih stvari. Čemu to služi?
    Kaj več bi pa težko ugotovil.

  8. 05.04.2020
    Odgovori

    Pozdravljeni!

    Ne vem, ali gre za mojo težavo ali je teh več – pri opravljenih obveznostih modula meni kaže manj kot 90%, čeprav sem rešila vse. Sprva sem sklepala, da se zaključi, ko dobim odzive mentorjev, ampak ne, še vedno ni v celoti priznano vse, kar sem opravila. Na koga se lahko obrnem?

    Lep pozdrav,

    Mojca

  9. Pozdravljeni,
    ker ne morem zapisati nikamor rezultata Koliko sužnjev dela za nas?, ga pišem kar tukaj. Dobila sem rezultat 63 sužnjev. Res, da sem kakšne kose oblačil povedala na približno, kar je grozno že samo po sebi, koliko jih imam. Ampak pri številki sem bila pa šokirana. Pa se mi zdi, da sploh nisem tako velik potrošnik. Cenim stare stvari, jih prenavljam itd. Vseeno. Ne najdem besed! Razmišljam, da je ta številka morda še večja. Prevetriti moram še enkrat vse moje nakupovalne navade.

  10. Še nekaj glede teme Koliko sužnjev dela za nas. Morda sem kaj narobe razumela, vendar je tudi pomembno koliko je npr. staro moje kolo in ne le, če ga imam. Staro je namreč 17 let. Enako velja za vse druge izdelke.

  11. Pozdravljeni,
    meni ni povsem jasno zakaj mi kaže, da imam drugi modul opravljeno le dobre 4 %. Reševala sem vse in tudi pisala ugotovitve. Že pri prvem modulu mi odstotki niso najbolj jasni.

  12. Pozdravljeni.
    Drugo poglavje tretjega modula. Palmovo olje vsebujejo predvsem že pripravljeni izdelki z daljšim rokom uporabe (piškoti in podobno). Kljub temu, da večinoma kupujemo osnovne sestavine, imamo vedno izdelke v shrambi, ki vsebujejo tudi to olje.
    Oblačila so povečini narejena v Aziji. Ker skoraj na vseh oblačilih listke odrežemo (ker člane gospodinjstva le ti motijo), težko najdem izvor.Nekatera oblačila imamo tako stara, da se izvor države ne vidi več. Novejša oblačila pa so slabše kvalitete, tudi če gre za isto blagovno znamko. Ta romajo v koš prekmalu. Le brisače so še tako stare, da so bile izdelane v Sloveniji. Enako je s posteljnino. Žal je eno podjetje propadlo, drugo pa je proizvodnjo preselilo v Turčijo in znižalo standarde svoje kvalitete, da lahko konkurira s ceno.
    V svojem okolju sta trgovini, v katerih kupujemo prašek na rinfuzo, drugega naredimo sami doma. Enako kupujem čaj v čajnici. Žal moram ponj v Ljubljano. Prav tako imamo v domačem kraju trgovino z izdelki iz druge roke. Ko pa jajca kupujemo pri kmetu, mu vračamo embalažo za jajca. Mleko pa nalijemo v steklenico v bližnjem mlekomatu.

  13. Pozdravljeni!
    Ker se mi ne odpre okvirček za oddajo naloge, jo zopet pošiljam po tej poti.
    Lekcija 3. Naloga 4. Odpadki na naši šoli:
    Odpadni pisarniški papir – spodbujamo tisk na obe strani, dijaki svoje naloge rešujejo na papir, ki je bil na eni strani že natisnjen, pa ne gre za zaupne dokumente; prav tako spodbujamo uporabo elektronske in ne klasične pošte ter shranjevanje nekaterih dokumentov v elektronski obliki.
    Odpadna pisala – spodbujamo pisanje s pisali, ki jih lahko polnimo (za tablo, na papir)
    Plastični lončki v jedilnici – v šolski jedilnici smo ukinili plastične lončke; dijaki pijačo nalijejo v “flaške” katere nosijo s seboj. Prav tako imamo že nekaj let pitnike. Še vedno pa avtomat za kavo le to nalije v plastične lončke in le redko kdo uporabi možnost, da se priloži kavna skodelica. Kljub opozorilom, nekatere sodelavce ne morem premakniti v tej smeri. Priznam, da tega ne razumem.
    Embalaža za hrano – šolska kuhinja uporabi veliko surovin za pripravo hrane. Ker je nekaj že gotovih oz. polizdelkov, so le ti predhodno zapakirani.
    Malica za na pot – ko gredo dijaki na pot, imajo s seboj hrano, ki je vsaka posebej v embalaži (npr. sendvič). Tukaj skušamo dijake spodbuditi, da vsaj pijačo prinesejo s seboj in se tako izognemo plastenkam.
    Biološki odpadki – na šolskem vrtu imamo kompostnik, kateri pa se polni različno.
    Odpadna embalaža od čisti – lahko bi uporabljali ekološka čistila, ki bi jih kupovali s ponovnim polnjenjem. Vprašanje je, kako bi to sprejel čistilni servis. Lahko pa se seveda postavi to kot pogoj za sodelovanje.
    Brisačke za enkratno uporabo – dijaki z napisi nad dozirko usmerjamo k uporabi le ene brisače. Smiselneje bi bilo namestiti sušilce rok.
    Izrabljene mize in stoli – opozarjanje na vestno ravnanje s predmeti.

  14. Pozdravljena!
    Danes rešujem modul 4. Želela sem pogledati nekaj na modul dve, pa ne vem kaj se kliknila. Kaže mi 0% rešenega modula in da je reševanje v teku. Prosim za pomoč. Ali se pri vas vidi, da sem reševala vse tri prve module? Saj sem že pri vseh prišla zdavnaj skozi. Sedaj želim rešiti še četrtega. So pa na modulih tako uporabne povezave do kakšnih podatkov in filmčkov (marsikaj pogledam doma skupaj z celo družino), da se mi je fino vrniti nazaj na določene teme.
    Lep pozdrav od ene zmedene “učenke”.
    Viktorija

Ustvari komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja